Autorské vakuum

Pomalu a jistě se dostávám do stavu, kdy přesně vím, že flákám svou publikační činnost, pokud to lze takto honosně nazývat. Jsou tomu dva roky, co jsem založil svůj blog a ačkoliv i intenzita pokořených herních titulů šla mírně dolů, stále je čím zaměstnávat šedou kůru mozkovou. S psaním a chutí popisovat mé zážitky je to o velký chlup horší.

 

Prey

Být opuštěn na vesmírné stanici ve 1st person akci lahodící oku, je nabídka, která se neodmítá. Zástupce herního titulu Prey se stal součástí mé hráčské plochy a já se ponořil do hlubin kosmu. Přiznám se, že poměrně vytrvalý a intenzivní reklamní hype zanechal mou duši klidnou a jakákoliv snaha o předobjedávku se slinou v koutku nepřipadala v úvahu.

 

Hitman

Žádné vlasy, téměř žádné emoce, profesionálně odvedená práce, elegance a chameleonské splynutí s prostředím je již řadu let vlastní agentu 47, který dominuje sérii Hitman. Loňský rok nabídl na svém podnose poslední díl, který byl poprvé epizodicky rozprostřen do celé sezóny. 

 

Batman: Arkham Knight, návrat zmršeného portu

 

Píše se rok 2015 a herní svět očekává letní novinku v podobě dalšího dílu netopýřího muže arkhamské série. Majitelé konzolí posléze okusí onen slastný pocit proletět se v kapkách deště jako ikonický hrdina, po jehož kápi se linou provazce vody. Majitelé PC dostávají opačně vyhlížející spršku, než-li je ta Gothemská, jejich verze je natolik zmršená, že frame rate připomíná diáky z dovolené. Kauza Batmna Arkham Knigt je na světě.

 

Bilancování roku 2016

Průběh ledna je vždy herním vakuem, které je vhodné využít pro hodnocení předcházejícího roku. Nebude tomu jinak ani letos a proto se opět ponoříme do divů všech zajímavostí ročníku 2016. První věcí, která stojí za zmínku, je novoroční plastika blogu Hráče 0, která nastavila vzhled webové stránky, jak ji známe dnes a upřímně řečeno prozatím další kosmetické úpravy nechystám.

 

Jedině u nás s českými titulky!

Je podzim, venku sychravo a proto čas si trochu postěžovat. V současné době jsem ve fázi prvního okusu herního skvostu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, titulu, který vyšel déle než před rokem. Důvod je prostý. Existují totiž díla v herním průmyslu, která lze ukrajovat pouze v případě plynulé znalosti anglického jazyka nebo existence českého překladu. 

 

The Crew

Nežli mé hráčské oko začalo lozit v New Bordeaux, vyplňoval jsem večery malým dárkem od Ubisoftu, který se rozhodl svým zákazníkům zdarma nabídnou zavodní titul The Crew. Je sympatické, že se častěji v poslední době objevují známky vstřícných kroků vydavatelů v podobě otevřených bet, demoverzí či celých her za nulovou cenovku.

 

Nesnesitelná tuhost hraní

Jestli můžeme označit nějakou hru za nejočekávanější, tak v měřítku České republiky jistě korunovala Mafia III. Jen málokdy se toto odvětví promítá na billboardových tabulích, které míjíte cestou do škol, prací a domovů. Jen málokdy se předhání herní novináři, kdo jako první odvysílá gameplay na youtube. 

 

Bioshock remastered

Jako kovaný PC hráč nemám v podstatě žádné zkušenosti s novodobou vlnou remasterů. Je to logické, protože se celý mechanismus vizuálních předělávek zrodil jako reakce na nové konzole, aby ukojil ducha hráče, něčím kultovním, nezapomenutelným, dohraným a díky faceliftu téměř nestárnoucím. Bioshock si o něco podobného jistě žádal.

 

Byl jsem Inside

Předem mého článku upozorňuji, že se nejedná o bídnou recenzi, kterých se na blogu Hráče 0 rozmohlo možná více, než dovoluje desatero. Jsou hry, které vás hluboce zasáhnou, zaryjí se do srdcí a nepustí. Další zaujmou a nenechají se přehlédnout. Jiné prostě jen baví. Když si myslíte, že už vás nic nepřekvapí, objeví se Inside.

 

První výročí Herního blogu Hráč 0

Je tomu přesně rok, kdy mé mozkové synapse vyprodukovaly pojem Hráč 0. Před pár dny jsem opět seděl u zelených vod orlických na své stejnobarevné loďce a vzpomínal na loňské léto. Tehdy byl můj projekt v plenkách a já ani nevěděl, jak se tvoří blog, co vlastně budu psát a jak dlouho mi tento nápad vydrží. Nadšení bylo tak veliké, že jsem okamžitě začal plodit.

 

DOOM

Chcete-li najít v naučném slovníku hráče synonymum pro pojem „kult“ bude označeno slovem DOOM. Každý, kdo se byť jen otřel o herní průmysl ví, že na počátku všeho byl DŮM. Znají ho i ti, kteří hrám neholdují. Je to pojem, legenda a kult v jedné osobě. Čas ukázal, že je ho stále třeba. Článek vznikl pro Prasklou mouchu.

 

Firewatch

Je třeba začít zeširoka. Pocit nebohé hráčské duše ocitnuvší se ve virtuálním světě mě doprovází od počátků věků mého herního života. Vzpomínám na tituly jako Dungeon Master či Dark Forces, které se mi hluboko zaryly do mého nitra a vyvolávaly pocity úzkosti, staženého žaludku a nejistoty. Článek pro Prasklou mouchu.

 

Toulky herními světy

Letošní rok rozbil zažitý předsudek o bombastických herních podzimech a nabízí na zlatém podnose prvotřídní tituly již od začátku. Vynikající Tomb Raider (ikdyž se jednalo o inkubátorové dvojče konzolového sourozence, které potřebovalo od loňského roku trochu dopéct)...

 

Far Cry Primal aneb cesta do pravěku

Začátkem března se nám otevřela možnost cesty do minulosti až do dob pravěkých lidí. Simulátor homo habilis to neměl jednoduché. Od prvních momentů ohlášení tohoto titulu se nesl vzduchem nepříjemný odér pochybností, což logicky vyvolal fakt, že se jedná staronový přírůstek do rodiny Far Cry. Článek pro Prasklou mouchu.

 

Tomb Raider vs Rise of the Tomb Raider

Je tomu téměř měsíc, co jsem rituálně spustil dlouho očekávaný herní hit Rise of the Tomb Raider, dorazivší na PC. Vlna pozitivních pocitů proudila mým tělem a vykreslovala jasný obrázek o kvalitě tohoto titulu. Od samého začátku vyzařuje hra nekompromisní auru tříáčkového díla, které nešetřilo na ničem. Skvělá audiovizuální stránka, živé postavy, filmovost a pocit, že se díváte na něco, co reprezentuje úroveň současného herního průmyslu.

 

Sdílím aneb mor zvaný Facebook

Jak jen začít a nebýt nepochopen. Zaprvé bych rád upozornil, že mě odpuzuje obecný princip sociálních sítí, nikoliv pouze Facebook. Zadruhé připomínám, že se jedná o subjektivní hodnocení Hráče 0. Tento článek malinko sjede z vyšlapané cestičky herního průmyslu a rozebere podrobněji  třetí přikázání z desatera Hráče 0.

 

Lepší zítřky za obzorem

Král je mrtev, ať žije král! Jak pesimisticky jsem v roce 2015 skončil, tak optimisticky začínám v roce letošním. Možná mě ta dobrá nálada brzy přejde, ale pokud zůstane rozvrh nových čerstvě upečených herních titulů v následujícím půlroku takový, jaký se zdá býti nyní, budu spokojen.

 

Ohlédnutí aneb co bylo pod stromečkem

Každé období v roce má svou herní atmosféru. Osobně mě čas vánoční vždy motivoval k návštěvě nových virtuálních světů a pokořování výzev s nimi spojených.

 

Bilancování roku 2015

Možná by se zdálo předčasným bilancovat rok 2015 začátkem prosince. Můj pohár očekávání jest prázdným...

 

Věčný stín hráčské mysli

Je sychravé mlhou protkané podzimní dopoledne a ve svých šedivých příbytcích sedí nediagnostikovaní  jedinci...

 

Závodění aneb Styk Pohlavson se nekoná

Již od útlého mládí, kdy mě začala provázet hráčská vášeň, jsem tíhl k závodním hrám.

 

Já, mé zlé já a Ubisoft

V herní branži dokáže jen málokdo plivat s takovou odhodlaností nové a nové tituly jako Ubisoft.

 

Každoroční herní žně

"Rok jako časová jednotka má pro nás zvláštní význam. Každý má spojené jednotlivé období roku s něčím konkrétním a tak tomu je i ve světě hráčském.

 

Od herních mechanismů k vidinám budoucnosti

Rád bych se tímto článkem zabýval otázkou herních mechanismů na poli historie, po současnost až do vizí blízké budoucnosti. Raketový vývoj herního světa je hnací silou všem vývojářům a posun v konceptu tohoto média je bezpochyby ohromný...

 

Pojednání o Zaklínači

O Geraltovi z Rivie toho bylo napsáno spousty.  Ať už budeme brát v potaz literární předlohu či hru samotnou. Zaklínač je univerzum, které proniklo do herního světa s takovou intenzitou, že založilo vlastní značku kvality...

 
 

Tisíckrát démonizovaný warez

Rozhodl jsem se tentokrát procházet po tenkém ledě. S rozmachem počítačových her se objevil i jeden fenomén zvaný warez...
 

 

Z pohodlí herního koutku

Meditujete? Ne? Ano? Já se o to již delší dobu snažím. Je to disciplína těžká a na soustředění náročná, protože základem je, nemyslet na nic...

 

Průřezem mého herního života

Rád bych tímto článkem zavzpomínal na důležité momenty v mém herním životě…

 

 

Zrození Hráče 0

Tento článek je prvním počinem Hráče 0. Rozhodl se Vám popsat, jak to celé začalo. Byl příjemný letní den a Hráč 0, který ještě nevěděl, kým je, brouzdal vodami zelenými svou rybářskou loďkou stejné barvy...

 
 

Desatero Hráče 0