Každoroční herní žně

Rok jako časová jednotka má pro nás zvláštní význam. Každý má spojené jednotlivé období roku s něčím konkrétním a tak tomu je i ve světě hráčském. Nebude trvat dlouho a rozběhne se etapa herně očekávaných titulů. Není ovšem pravidlem, že to nejlepší vychází právě v následujících měsících.

Kdybych měl zhodnotil loňský podzim až k dnešnímu dni, tak mé očekávání brilantních nezapomenutelných kousků bylo po sléze velmi vlažné, hlavně na samém začátku etapy. Konec roku 2014 měl pro mne magické opojení ve vzduchu, nicméně orgie se nekonaly. Utratil jsem psa a všechny prachy za nové tituly, ale spousta z nich mi protekla mezi prsty společně s proudem odložených dat vydání a již v prosinci 2014 jsem věděl, že se zas takové herní žně nekonaly. 

Každoroční repetitivní herní kousky bych rozdělil následovně. Jednohubky jménem COD (Advanced Warfare) a Battlefield (Hardline), jsou tituly, kdy jsem v prvním případě velmi rychle prolétl kampaň, jako každoroční warez povinnost a opět si užil akční několikahodinovku, které jsem pak udělal pá-pá lá-lá a v druhém případě si nezahrál vůbec, jelikož  Battlefield plul proudem odložených her. Každoroční závodění  NFS bylo rovněž posunuto na další rok. Pravidelný Ubisoft připravil mou peněženku o obsah a to za dva tituly - Assassin's Creed: Unity a Far Cry 4. Assassin předvedl každoroční standard (když pomineme otřesnou prvnotní optimalizaci, naštěstí se společně s patchem a aktualizací grafických ovladačů ustálila do hratelné podoby), který nabídl nádhernou grafiku, příběh bez duše a stylové historické zasazení. Far Cry zas těžil až příliš z předchůdce, což nebylo špatně, ale hráč nasáklý Assassinem začal mít obavy, aby se další série od Ubisoftu nestala oním každoročním standardem. A tak skončil rok 2014 s pocity rozporuplnými.

Daleko větším očekáváním byl tedy prosáknut začátek roku následujícího. Bedlivě jsem vyhlížel všechny ty tituly, které mi nemilosrdný tok vydavatelského odsunu znemožnil hrát a tak byly v mém hledáčku hry jako GTA V, Zaklínač 3 a letmým pohledem i Battlefield Hardline. Jaro 2015 se velmi netradičně stalo poměrně plodným a skoro bych řekl, že až kontraproduktivně vyšly krátce po sobě první dvě již zmíněné hry. O tom jak se tyto skvostné kousky hráčsky vzájemně ruší, jsem již hovořil v audiovstupu. Co se týká Battlefieldu, tak kupodivu kvalitní zabezpečení posunulo mou touhu o nečisté stažení vyvolanou našeptáváním mého zlého warez já a až nedávnou můj disk pocítil váhu téměř 50 GB nových dat. Bohužel nových a nefunkčních dat, a tak bylo vše nakonec smazáno. Informace o odpadu ve formě kampaně této hry, ve spojitosti s nezájmem o koupi nakonec způsobilo, že jsem si hru nezahrál a ani nejspíš nezahraji. Je to přesně jeden z příkladů v mém článku „Tisíckrát démonizovaný warez“.

Naposledy bylo moje očekávání utlumeno ránou lopaty do mé hráčské hlavy, když po vydání nového Batmana vyplynulo, že PC verze je hodna psího exkrementu a tak teď netrpělivě čekám na opravný patch, abych opět nechal prosit mé zlé já o stažení. Pomalu a jistě se tedy připravuji na letošní herní žně a doufám v jejich kvalitu.

Co nás tedy čeká? Začneme rozdělením loňského roku. Jednohubku COD (Black Ops 3) si opět zahraji stejně jako každý rok se svým zlým já, každoroční závodění NFS mě určitě zajímá, nicméně vizuální mechanismus v podobě hraných sekvencí mě malinko děsí. Možná žiju v předsudku, že tomuto modelu již odzvonilo a přijde mi to malinko „béčkoidní“. Snad to ovšem budou standardně arkádové závody, které potěší. Pravidelný Ubisoft nabídne svého tradičního Assassina, jehož principy se nezmění a on jen převlékne kabát, proto si o opět užije mé zlé já.

Mimo tyto kategorie přichází nový Fallout (4). Povinnost hraní pro každého milovníka předchozího dílu. Titul, který dostal dost času na to, aby potěšil, a ze současných informací snad své kvalitě dostojí. Do sorty mnou očekávaných nicméně pro PC odložených her bych zařadil Rise of the Tomb Raider. Určitě se těším, ale až na příští rok. Jako velký fanoušek Hvězdných válek jsem nemohl přehlédnout Star Wars: Battlefront. Ovšem jako singleplayerového hráče mě zamrzela absence kampaně, takže nevím, jak to dopadne s našeptávačem warezu.

Letošní nadílka tedy na první pohled nevypadá grandiózně, o to více se mohou vyloupnout tituly, které jsem ani nezmínil, jelikož neoslovily mé hráčské oko na první pohled. Co nás čeká a nemine je otázkou času a já netrpělivě vyhlížím tu nevyhnutelnou vůni herních zítřků.  

 

Diskusní téma: Každoroční herní žně

Alles gute

HS 03.09.2015
Pro mě byl loňskej podzim hodně v pohodě. Vyšel totiž Alien :) Jinak i jiné hodně dobré kousky jako Sherlock Holmes: Zločin a trest nebo česká nezávislá pecka od CBE J.U.L.I.A. Dále zajímavá adventura The Vanishing of Ethan Carter (podobné jako letos z jara Kholat (kterej krom mě asi nikoho nebavil) a další zajímavé kusy. Momentálně hodně pokukuju na hru Stasis od "jakéhosi" studia Brotherhood (na vydání se podílel Deadalic). Sem tam zašilhám i na předběžnej přístup a tam mě hodně zajímá Darkwood a taky se dost těším na další epizodu Life is Strange. No a o příštím roce ani nemluvím. Deus Ex, Dark Souls (doufám, že poslední) atd.Takže tak to vidím já :)

Re: Alles gute

hrac0 04.09.2015
Děkuji za příspěvek. Hlavně děkuji za připomenutí her. Aliena a Ethana jsem glorifikoval v článku o vidinách budoucnosti a úplně jsem na ně zapomněl. Možná jsem je nepočítal do tradičních herních žní, ale musím přiznat, že obě hry mě velice zasáhly a rád si je zopakuji. Deux Ex mě v příštím roce zajímá, možná ne příliš, ale předchozí díl jsem hrál.

Přidat nový příspěvek