Zrození Hráče 0

Tento článek je prvním počinem Hráče 0. Rozhodl se Vám popsat, jak to celé začalo. Byl příjemný letní den a Hráč 0, který ještě nevěděl, kým je, brouzdal vodami zelenými svou rybářskou loďkou stejné barvy. Pojednou si všiml roztomilé zátočky, snad úplávku (ano jeto gramaticky špatně) a v tom ho napadla myšlenka na chvilku zakotvit. Jeho pramice na břehu zlehka pleskala do narážejících vln vod orlických, když se za stopami v písku procházející osoby zrodila myšlenka na Hráče 0. Spousty myšlenek, názorů, tezí a jiných produktů mozkových synapsí bylo již dávno nutné někde ventilovat. Hráč 0 vznikl jako osoba svého druhu jediná, nemající žádný vztah k sociálním sítím, ale toužící vše sdělit (nikoliv sdílet) a tak se zrodila myšlenka blogu. Hráč 0 neměl žádnou zkušenost s tímto médiem, neměl ani zkušenost s psaním, zato měl šílenou chuť to udělat… z počáteční singularity se stal velký třesk.

Náš protagonista kdysi v jedné chytré knize četl, že je dobré své myšlenky někam psát. Napsat si seznam přání a ony se vyplní nebo sepsat negativní myšleny a ony svou moc částečně ztratí. Jedním z možných ventilů, je založit blog. Říká se, že často je největším účelem těchto stránek samotné psaní autorů, aby si prostě ulevili. Ostatně kolik lidí by rádo napsalo knihu, své memoáry nebo jen pocity z událostí, které prožívají. Blog by ovšem měl mít koncepci, snad jí Hráč 0 svým pojetím má.

Náš autor hraje rád a dokáže ocenit krásy virtuálního světa. Je milovníkem krásné grafiky, zajímavých příběhů, nových efektů a snahy vývojářů hnát tento kolos stále kupředu a nehledět na předsudky a mantinely. Kdysi dávno řekl jeden významný autor jedné ryze kultovní hry, že příběh ve hře je jako příběh v pornu. Na tomto příkladu vidíme, jak se vše posunulo do nepředstavitelných výšin, protože dnes je příběh hlavním hnacím motorem těch nejlepších her. Není to o tom, že by kdysi neměl pravdu, je to o tom, že možnosti jsou stále větší a základem je nezakrnět.

Posun ve hrách se zvětšuje aritmetickou řadou a dnes už se nejedná o zábavu dětí. Ostatně spousty titulů jsou pro naše nejmenší vskutku nevhodné. Je to médium plodící desítky gigabytů týdně, snad i denně a nápadům se meze nekladou. Do budoucna můžeme čekat zrod nových mechanismů a žánrů, které to jednou celé zase posunou o kus dále.

A tak jsem rozhodl, jako Hráč 0, sepsat mé myšlenky a dojmy z hraní, abych ulevil nabitému mozku, potěšil oko čtenáře a vnukl mu podnět pro zamyšlení.

 

Diskusní téma: Zrození Hráče 0

<i>Titulok</i>

Djpw.cz 21.08.2015
'Super'

Přidat nový příspěvek