The Crew 2 BETA
Zajímavý leč nepříliš valně přijatý titul The Crew se dočkal pokračování. Druhý díl je možno v rámci BETA verze okusit od 31. 5. 2018 do 3. 6. 2018, pokud jste si sehnali jeden z nabízených klíčů. Akce je otevřena pro všechny platformy, což jistě potěší.Osobně mám na první díl pozitivní vzpomínku, kterou ovšem kalí fakt, že Ubisoft v rámci svých rozdávačných manýrů, nabízel The Crew po nějaké době zcela zdarma. Z hlediska jména hrál tento titul na poli arkádových závodů vždy druhé, možná třetí housle. Ukázka nového dílu chtěla evidentně nakopnout všechny pochybovače a hráče na housle, proto směle předvádí nejen závody v autech, ale i čluny a letadla, nemluvě o offroad akcích a motorkách. Máme tu novodobý Burnout Paradise? Na takové závěr je brzy, nicméně BETA prozrazuje mnohé.
Úvod každé hry je takový malý rituál a chtě nechtě, první dojem přesvědčuje v úsudku. Pro mne byl poměrně rozpačitý. Hra totiž balancuje mezi krásnou AAA grafikou a místy s ošklivě krabicovou zástavbou. Jedná se o první moment, který nastal po přepnutí z auta do letadla. Druhou vadou na kráse jsou postavy a jejich obličeje, které mají nádech strnulosti a zastaralosti. Mezi tím vším se prohání krásně vymodelovaná auta lesknoucí se na všechny strany. Je to přísný první dojem, který se postupem času rozplynul v příjemnější pocity.
The Crew 2 je originální ve svém pojetí otevřeného světa, ve kterém cestujete napříč USA a účastníte se závodů. To je věc, tanoucí se mi na mysl již od prvního dílu, který mě právě zaujal díky putování napříč Spojenými státy. Rád si totiž zvolím bod na mapě a ala Euro Truck Simulator jedu a kochám se cestou necestou, abych projel krajinou a městem až ke kýženému cíli. To je nadstavba, kterou jiné arkádové závody nemají.
Když se tedy otevře po úvodu před vámi celý virtuální svět, vyberu Mustanga, přepnu kameru do pohledu z kabiny (mimochodem velmi pěkně vymodelováno a potěší, že taková kamera vůbec ve hře je) a road trip začíná. Abych navázal na předchozí hanobící řádky, tak musím uznat, že svět jako takový postoupil o řád výše. Příroda, města, provoz na okruzích, všudypřítomní chodci a dokonce i zvířata, dávají jasně najevo, že se autoři inspirovali hráčskými výtkami. Není tedy od věci zpomalit, zajet si třeba na pláž v Miami a prohánět se mezi rekreujícími s 450 koňmi pod kapotou.
Jízdní model je tužší, ale příjemný na ovládání a časem si zvyknete. Závodní dráhy kombinují široká prostranství s užšími místy, což napomáhá příjemnému arkádovému řádění kombinovanému s obezřetností v prudkých zatáčkách. Přiznám se, že kdyby The Crew 2 neobsahovalo čluny nebo letadla, vůbec by mi to nevadilo. Obecně ve hrách vodním závodům příliš nefandím, protože mě přijdou z toho všeho nabízeného nejnudnější, ale to je otázka vkusu. Letadla považuji také za doplněk stravy, ale možná jim časem přijdu na chuť. Samotné přepínání mezi jednotlivými dopravními prostředky jsem zatím užil jen v úvodu hry, kde to jinak nešlo. Po otevření světa je čistě na vás jakým směrem se vydáte. Předpokládám, že v pokročilejší fázi hry bude toto přepínání mezi vzduchem, asfaltem a vodou častější, ale nezlobil bych se, kdyby to bylo pouze jako vaše volba.
Vzpomenu-li na všechny arkádové závodní tituly, které mi poslední dobou prošli rukama, zejména ze série NFS a první Crew, vždy po určitém čase vymizela motivace hrát dál. Zpočátku se bavíte, jezdíte, závodíte, nakupujete, tuníte, ale pak přijde nějaká nová AAA pecka (nehledě na žánr) a vy odstavíte svůj virtuální vůz a už se do garáže nevrátíte. Takový strach mám i z The Crew 2. Všechno vyzkoušíte, užijete masivního pískoviště pro dospělé a pak nehledě na úroveň rozehranosti kampaně (pokud to tak lze vůbec nazvat) skončíte se vzpomínkou „jako dobrý, ale“. Tak pojďte závodit v BETĚ a rozmýšlet nákup (pro mne určitě až opadnou prvotní cenovky), protože herní podzim brzy přikryje podobné tituly hávem zapomnění.