Od herních mechanismů k vidinám budoucnosti

Rád bych se tímto článkem zabýval otázkou herních mechanismů na poli historie, po současnost až do vizí blízké budoucnosti. Raketový vývoj herního světa je hnací silou všem vývojářům a posun v konceptu tohoto média je bezpochyby ohromný. Stačí vzpomenout na první kousky, které byly pouhými pohyblivými kostičkami na jednobarevném poli odstrkující kostičky jiné, zatímco o několik desítek let později máme k dispozici dokonale propracované osoby vyvolávající pocity viny při akcích jím ubližujícím. Pravdou je, že ačkoliv se to nezdá, léta vývoje her plynou neskutečně rychle a tvoří čím dál tím větší historickou základnu. Mechanismy, které neměly s realitou pramálo společného, přesto vykouzlily jiskru v oku tehdejších hráčů, oproti dnešku, který balancuje na pokraji virtuální reality a v oku zatlačuje slzy při vypjatých situacích, kterým věříme, to je onen vývoj.

Pamatuji na dobu, kdy nebyly samozřejmostí her filmové sekvence, animace či jiné doplňky a šlo spíše o syrový zážitek. Tato záležitost vnikla do tohoto světa pomalu, nenápadně, ale intenzivně se rozrostla do gigantických rozměrů. Ze skromného intra k animacím mezi úrovněmi až po rozsáhlá filmová díla několikahodinových stopáží. Fascinoval mě pocit, když po ukončené misi naskočila akční pasáž v animaci a já byl odměněn za dobře vykonanou práci. S chutí jsem pak pozoroval posun v ději a sklenkou limonády konečně svlažil vyprahlá hráčská ústa. Dobře zvolený poměr filmečků a akce byl pak uměleckým dílem na poli každého mého oblíbeného titulu. Tyto sekvence vtahovaly do děje a vytvářely ten krásný pocit, že hrajete film.

Vývoj moderních technologií posunul oblast animací o kus výše. Začaly se objevovat, krátké sekvence přímo uprostřed herního dění, vznikly qucik-time events, které se staly součástí napínavých příběhů a v titulech s dalšími a dalšími díly, snad i povinností. Šlo o moment, kdy přijdou vývojáři s něčím novým a hráči už si nedovedou představit absenci tohoto prvku v pokračování jejich oblíbené hry.  Obecná filmovost her měla tedy připravenou půdu a tato vlastnost se stala jejich nedílnou součástí. 

Další podstatnou evoluční změnu prodělal systém zdraví herní postavy. Starší tituly běžně využívaly princip lékárniček či jiných léčivých metod (elixíry, jídlo, voda), kdy jste museli velmi bedlivě sledovat zdravotní stav Vaší postavy a hledání medikamentů bylo ryzí nutností. Pamatuji si na velmi silný zážitek při hraní Dungeon Masteru II, kdy měl hráč na začátku několik herních postav, za které hrál, jejich zdraví pak postupně sláblo při konfliktech a soubojích, až došlo k smrti a Vy pokračovali hrou postupně s menším a menším počtem postav, což byl to děj nevratný. Bylo Vám pak líto každé zbytečné smrti, kterou nešlo vzít zpět. S postupem času v této kategorii došlo k velkým kompromisům a stala se velmi benevolentní. Hráči stačil odpočinek v klidném místě hry k doplnění zdravotního stavu na maximum či po každém souboji počkat na znovuzrození postav.

Doplňování zdraví při schování se za rohem mělo zajímavý vývoj. Zatímco na počátku byla tato vlastnost blízká pouze při nastavování nejlehčích obtížností, tak dnes je u většiny her naprostým standardem. Hráčský svět zlenivěl na úkor zábavy. Osobně nemám problém s doplňováním zdraví a zvýšením adrenalinových herních mechanismů, které vedou k trendu hrát rychle, pro zábavu, bez vzteku a s pohodou věčně nabité životní síly. Raději ovšem vidím možnost velké škály nastavení obtížnosti vůči konečnému výsledku poměru výzva vs. zábava. Velice pozitivní mechanismus zdraví byl naposledy k vidění u herního skvostu Wolfenstein New Order, kdy došlo k příjemné kombinaci doplňování životní síly a systému lékárniček. Zdraví se v klidu doplnilo jen do určité procentuální hranice, přes kterou bylo vždy možné se dostat jen pomocí nějakého medikamentu.

V poslední době vyšlo několik titulů, které posouvají herní mechanismy dále, a proto bych se o nich rád zmínil. Před nedávnem jsem netrpělivě vyhlížel hru z mého oblíbeného světa a to Alien: Isolation. Po shlédnutí videí, kde monitorem ozářené obličeje se sluchátky vytvářely klasické teatrální americké vyděšené infarktové kreace hodné hollywoodských trháků, jsem nevěděl, co jsi mám myslet. Předně nejsem po určitých zkušenostech příznivce a vyhledávač hororových titulů a hlavně jsem netušil, jak bude celá tato hra fungovat. Jak bylo později příjemné mé překvapení. Když odbočím a vzpomenu na moment totálního zděšení  u nehororové hry Thief 4, kdy při pohledu do klíčové dírky sanatoria bafne oko jiné postavy z druhé strany a Vy kontrolujete barvu podkladu svého sedáku společně s krevním tlakem, nebo vzpomenu na hru F.E.A.R. , kde jsem po deseti minutách využil odinstalace po seznámení se nemilou holčičkou, tak si uvědomuji, že hraní her s dlaní přes oči poměrně kazí můj zážitek. K novému Alienovi jsem tedy přistupoval s velkým respektem.

Vývojáři radili hrát hru po tmě se sluchátky na uších a tak bylo pro mne vždy důležité dostatečné osvětlení a téměř ztlumený zvuk. Pocit nejistoty přecházející v strach mě provázely v první hodině hraní a s příchodem onoho prvotního kontaktu se slizkým spolubydlícím na vesmírné stanici Sevastopol, jsem pochopil, že nejde samoúčelně bafací titul.

Abych nesešel z cesty, musím, ač nerad odbočit od tezí nad hutnými hororovými atmosférami a zhodnotit spíše herní mechanismus této skvělé hry. Naprosto mě po několika hodinách hraní fascinovalo, když pominu princip naháněné zvěře, že titul těží veškerou hráčskou aktivitu z činností, které bývají v jiných hrách pouhou doplňkovou záležitostí. Všechno to přemosťování, hackování, spouštění různých generátorů a jiných technikálií, je radostí a slastí, protože působí, ve spojení s přitažlivým grafickým kabátem, věrohodně a zábavně. Pokaždé, když vezmete do ruky nějaký nový předmět je propracovaný do nejmenšího detailu a vy se jím kocháte. Nepotřebujete střílet, zabíjet ani ničit, i když Vás to ve hře také čeká, ovšem paradoxně jako doplněk.

Dalším titulem, který bych rád zmínil z hlediska netradičních herních mechanismů, je adventurní simulátor chůze The vanishing of Ethan Carter. Znáte sny, při kterých se procházíte prázdnou krajinou, která je Vám povědomá a Vy máte takový zvláštní pocit nejistoty a fascinace, tak si zahrajte tuto záležitost. Okouzleni prostředím budete melancholicky rozjímat nad krásami prostředí a bude Vás bavit objevovat nové lokace a kochat se jejími propracovanými detaily. Když opomeneme vyšetřování vražd a lehce hororový nádech s občasným bafnutím, jde o velice zajímavý titul na poli herních mechanismů. Procházka novým prostředím je jistě zajímavou záležitostí a takto by hry mohly nabízet nová dobrodružství, která budou tak trochu o něčem jiném, než jsme doposud znali.

Záměrně jsem vybral výše uvedené tituly, abych navázal na mé vidiny budoucnosti. Pokud vezmeme v potaz fakt, že hry v současné době spíše simulují činnosti, které bychom za normálních okolností nemohli dělat, bylo by velmi osvěžující vyzkoušet si ve hrách aktivity nám daleko bližší a navázat tak na možnou podobu virtuální reality. Představme si hru, která nám nabídne svět, ve kterém se pohybujeme, s tím, že si vyzkoušíme různé druhy interakce s prostředím, zaměstnáním nebo jiným běžným produktem dnešní doby.  Vše bude v krásném kabátku, oku lahodícím a my si budeme užívat jako v již zmíněných hrách. Mám jednu vidinu…

H.R.A.

Spustíte hru, objeví se krátké intro a naskočí menu. Při spuštění nové hry začne vše velmi filmově. Běží titulky, první pohledy na okolí Vás z grafického hlediska fascinují, kamera se přesouvá z leteckého pohledu plynule do jednoho domu, kde zvoní budík. Titulky stále běží a Vy zjišťujete, že již můžete ovládat hru a tak z pohledu ležící osoby zamačkáváte nepříjemný zvuk přístroje a vstáváte. Je všední den a čas jít do práce. Po domě je spousty indicií, které Vás seznámí s Vámi jako postavou, s Vaší rodinou, prací a tak trochu s dějem. Uvaříte si snídani (vše je interaktivní) a pustíte si k tomu ranní zprávy, dozvídáte se tím o okolním světě, který Vás čeká. Po vydatném prvním jídle je čas odjet do práce. Samozřejmostí bude vybrat si, zda jít pěšky a riskovat pozdní příchod nebo jet autem, taxíkem či autobusem.

V práci se pozdravíme s kolegy, v rozhovorech se rozklíčují Vaše činnosti a pracovní aktivity a jdete do své kanceláře, kde na Vás čeká stůl plný úkolů, počítač plný mailů a telefon blikající, aby upozornil na desítky nepřijatých hovorů. Ponoříte se do Vašeho dne. Porady, schůzky, telefonáty, maily, jsou samozřejmostí a nevíte, kam dřív skočit, do doby než Vás čeká osudný telefonát…

Přístroj zvoní, Vy zvedáte sluchátko a dozvídáte se, že Vám unesli dceru a žádají výkupné. Právě se Vám otočil svět. Únosce požaduje, abyste pro něj vykonal nějakou nečistou prácičku, např. stáhl citlivá data z počítače Vašeho šéfa. Uděláte cokoliv, proto jdete získat ona data, ale jste chycen při činu. Zadrží Vás ochranka, nesmíte nic prozradit a navíc musíte vyhovět únosci. Začne tedy honička s ostrahou,  policií, maraton schovávání, převleků a nejrůznějších akčních pasáží.

Připadáte si jako Harrison Ford či Liam Neeson? Je to klidně možné, protože když pomineme vynikajícího Uprchlíka a vezmeme v potaz béčkoidní tvorbu trilerů Taken (nicméně na jedno zkouknutí  dobrý film), tak v herním průmyslu by se jednalo o nově nastavený herní žánr, který by jistě zaujal vyšší pozici než na poli filmového klišé. Samozřejmostí by ovšem muselo být kvalitní zpracování hry, aby nepropadla do hlubin zapomnění.

Takových pokusů na bázi filmové předlohy s dobrým zpracováním by bylo mnoho. Větvení zápletky a příběhů jest neomezené a nápadům se meze nekladou. Ostatně epizodické hry jsou velmi populární a myslím, že svoji oblibu si získaly. Jak osvěžující bylo např. Walking dead. Dejme těmto hrám grafický punc áčkových titulů a nechme prokouknout všem zdánlivě vedlejším aktivitám. Inspirujme se novým Alienem v kráse přístrojů virtuálního světa a dovolme krajině Ethana Cartera, aby nás pohltila a my se chtěli jen procházet, přidejme špetku napětí v zákeřně vyvíjející se zápletce a podávejme jako nový obzor pro vidinu budoucnosti. Dobrou chuť. 

 

Diskusní téma: Od herních mechanismů k vidinám budoucnosti

acqua-park-barueri

JerryNowly 15.03.2023

wbc 賽程

EugeneBut 15.03.2023


2023年第五屆世界棒球經典賽即將拉開帷幕!台灣隊被分在A組,小組賽定於2023年3月8日至3月15日進行,淘汰賽時間為3月15日至3月20日,冠軍賽將在3月21日舉行。比賽將由各組前兩名晉級8強複賽,你準備好一起看世界棒球經典賽了嗎?更多詳情請參考富遊的信息!

以下是比賽的詳細賽程安排:

分組賽
A組:台灣台中市,2023年3月8日至3月12日,洲際球場
B組:日本東京都,2023年3月9日至3月13日,東京巨蛋
C組:美國亞利桑那州鳳凰城,2023年3月11日至3月15日,大通銀行球場
D組:美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月11日至3月15日,馬林魚球場

淘汰賽
八強賽(Game 1、2):日本東京都,2023年3月15日至3月16日,東京巨蛋
八強賽(Game 3、4):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月17日至3月18日,馬林魚球場
四強賽(半決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月19日至3月20日,馬林魚球場
冠軍賽(決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月21日,馬林魚球場

你可以參考以上賽程安排,計劃觀看世界棒球經典賽

lucrare de licenta

EugeneBut 15.03.2023


Atunci când alegeți un serviciu de Lucre de Licenta computing, asigurați-vă că alegeți un furnizor care are experiență în domeniu și care vă poate oferi cercetări relevante și actualizate. De asemenea, ar trebui să verificați dacă serviciul oferă servicii de revizuire și editare pentru a vă asigura că proiectul dvs. final este lipsit de erori și lustruit.
Disertație PDF
Dacă urmăriți o diplomă de doctorat, va trebui să scrieți o disertație. Serviciile online de redactare a disertației vă pot ajuta cu disertația, punând la dispoziție o echipă de experți în domeniul dumneavoastră de studiu.
Atunci când alegeți un serviciu de disertație PDF, asigurați-vă că alegeți un furnizor care are experiență în domeniul dvs. și care vă poate oferi cercetări relevante și actualizate. De asemenea, ar trebui să verificați dacă serviciul oferă servicii de revizuire și editare pentru a vă asigura că proiectul dvs. final este lipsit de erori și lustruit.

wbc 賽程

EugeneBut 14.03.2023


2023年第五屆世界棒球經典賽即將拉開帷幕!台灣隊被分在A組,小組賽定於2023年3月8日至3月15日進行,淘汰賽時間為3月15日至3月20日,冠軍賽將在3月21日舉行。比賽將由各組前兩名晉級8強複賽,你準備好一起看世界棒球經典賽了嗎?更多詳情請參考富遊的信息!

以下是比賽的詳細賽程安排:

分組賽
A組:台灣台中市,2023年3月8日至3月12日,洲際球場
B組:日本東京都,2023年3月9日至3月13日,東京巨蛋
C組:美國亞利桑那州鳳凰城,2023年3月11日至3月15日,大通銀行球場
D組:美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月11日至3月15日,馬林魚球場

淘汰賽
八強賽(Game 1、2):日本東京都,2023年3月15日至3月16日,東京巨蛋
八強賽(Game 3、4):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月17日至3月18日,馬林魚球場
四強賽(半決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月19日至3月20日,馬林魚球場
冠軍賽(決賽):美國佛羅里達州邁阿密,2023年3月21日,馬林魚球場

你可以參考以上賽程安排,計劃觀看世界棒球經典賽

娛樂城

EugeneBut 14.03.2023


娛樂城: 娛樂和賭場體驗的完美融合

娛樂城是一個綜合性的賭場娛樂平台,提供各種類型的賭博遊戲和娛樂活動。賭場遊戲包括各種桌上遊戲、機台遊戲和體育博彩等,而娛樂活動則包括音樂會、表演、電影等。娛樂城的目標是為參與者提供最優質的賭場和娛樂體驗。

賭場保證提款

娛樂城的賭場保證提款,通過金融交易處理系統提供最快的存款、取款和信用轉換,讓您不必擔心賭場不付錢給您。這個保證是基於娛樂城對自己產品的自信和對客戶的尊重。如果您在娛樂城中贏得了大獎,您可以在短時間內得到您的獎金,而不必等待很長時間。

娛樂城24小服務

娛樂城提供24小時的客服服務,專業的客服人員會為您解答任何問題。此外,娛樂城還提供專業的客服培訓和遊戲學習,不斷為參與者提供應對和處理遊戲信息最有效的方法。這些服務都旨在提供最優質的客戶體驗。

賭場遊戲

娛樂城的賭場遊戲包括各種桌上遊戲、機台遊戲和體育博彩等。扶餘娛樂城是其中一個傑出的例子,提供各種運動和體育項目的投注服務,包括NBA、MLB、世界杯、台灣運動會、美式足球、冰球、籃球、棒球、足球、網球、綜合格鬥、拳擊、高爾夫、北京賽車運動等重要賽事。

真人荷官

在富友賭場,您可以享受豪華的賭場和一流的真人荷官。 真人

Быстровозводимые здания

Alexeydiz 13.03.2023
Доброго времени суток!
Мы поставляем полный комплект зданий из легких конструкций включающий каркас, стеновое и кровельное ограждение, метизы, окна, двери, ворота.
Каркасы зданий и сооружений хозяйственного, складского и жилого назначения из оцинкованного профиля собственного производства: Комплексы для КРС, птицекомплексы, конюшни, зернохралища, овощехранилища,сенохранилища, складские здания, торговые комплексы, СТО, гаражи…
Вы можете заказать у нас ЛСТК

ipollo

CharlesCam 11.03.2023


ipollo

goldshell

GeorgeGal 11.03.2023


goldshell

Краткая справка Esperio

MartinBroam 11.03.2023
FAQ
? Esperio — это надежный брокер?
?? Как найти официальный сайт Esperio?
? Как проверить Esperio на признаки мошенничества?
?? Как вывести деньги от брокера Esperio?
?? Как распознавать мошенников самостоятельно?
OТЗЫВЫ О ESPERIO
Олег
Cкoлькo бы yжe эти шaвки из Еsреrіо нe пиcaли o пpeкpacныx oфиcax и нaдeжнocти иx кoмпaний, вce paвнo нe иcпpaвит тoгo фaктa, чтo иx бpoкep мoшeнник! Bбeйтe в Гyгл "yгoлoвныe дeлa пo Еsреrіо в Poccии" и вaм вce cтaнeт пoнятнo, кaк и кoгдa этoт лoxoтpoн cтaл вopoвaть в ocoбo кpyпныx paзмepax! K тoмy жe в нaшeй cтpaнe Esperio тaк жe yжe зacвeчeнo в пoдoбнoм дeлe! Bce этo пpивoдит к лoгичнoмy вывoдy, чтo нaxвaливaниe oфиca и мoшeнничecкиx opгaнизaций этo пpocтo кyплeнный пиpa и peклaмa! He yдивитeльнo чтo кoмпaния пpoдoлжaeт зaмeтaть cлeды! 3дecь жeнa ocтaвлялa oтзыв пapy мecяцeв тoмy, xoтeлa paccкaзaть o тoм c чeм мы cтoлкнyлиcь и пoпытaтьcя нaйти пoддepжкy, oтвeты нa вoпpoc y cтaльныx тaкиx жe жepтв мoшeнничecтвa oc cтopoны кoмпaнии Еsреrіо! Ho yвы, кoнтopa пpoдoлжaeт yдaлять, иcкopeнять вce нaши пoпытки вepнyть cвoи дeньги! Еsреrіо нe вывoдит дeньги co cчeтoв! Этa кoмпaния ecли нe ycпeлa cлить дeньги ceбe в кapмaны (нa oфшopныe cчeтa) вaш дeпoзит, тo пpocтo нe дacт eгo вывecти! Ha пpoтяжeнии yжe двyx лeт мы бopeмcя c ними, yжe двa гoдa пытaeмcя дoбитьcя cпpaвeдливocти, нo пoкa вce бeзpeзyльтaтнo! Пoтoмy вce чтo мы мoжeм ceйчac этo нe дaть этим aфepиcтaм пpивлeкaть нoвыx жepтв pacкpывaя иcтиннyю цeль paбoты кoнтop Еsреrіо!
2 days ago
Назар Устименко
3дpaвcтвyйтe! Пpивлeкли мeня к coтpyдничecтвy в мae 2016 гoдa. Bлoжилcя, 2500$. Чepeз мecяц ocтaлocь 1000$. Пpeдлoжили дoбaвить, oткpыли дpyгoй cчёт. Дoбaвлял нecкoлькo paз, вceгo eщё 2500$. B aпpeлe 2017 гoдa вcё cлили. Пoчти вce cдeлки oткpывaлиcь пo нacтoятeльнoй peкoмeндaции нacтaвникa. Oчeнь плoxoй бpoкep Еsреrіо, aктивныe Пpoфeccиoнaльныe мeнeджepы Eфимoв Юpий Baлeнтинoвич, пpoфeccиoнaльный тpeйдep Бaзaнoвa Baлepий Гeopгиeвич пo peкoмeндaции пepвoгo пpoфeccиoнaльнo cлил пoчти $20000 и зaтeм cлилиcь caми, пycть им бyдeт тaк жe вeceлo, кaк ocтaвлeннoмy ими пeнcиoнepy бeз жилья и cpeдcтв к cyщecтвoвaнию? Я дoлгoe вpeмя пытaлcя yпopнo выбить cвoe, нo Еsреrіо нe вывoдит дeньги, нe пoд кaким либo пpeдлoгoм или дaвлeниeм! У мeня зa гoд, ничeгo нe вышлo! Я пepeпpoбoвaл мнoгo вapиaнтoв и дaжe c пoлициeй к ним пpиxoдил, oни пo дoкyмeнтaм чиcты! Пpишлocь тoлькo пpизнaть чтo был глyп, cтaл жepтвoй aфepиcтoв и мoшeнникoв и пoдapил этим твapям вce cвoи cбepeжeния!
2 days ago
Владислав
Почитал отзывы, спасибо ,что разоблачаете мошенников .Юридически у них нет ни адреса, ни лицензии ЦБ РФ на осуществление брокерской(диллерской) деятельности. Доверять им нельзя , жаль ,что с такими не борется прокуратура , МВД и должные силовые ведомства.
2 months ago
Григорий
Тоже пострадал от мошеннических действий этого псевдоброкера. Потерял на его платформе 4800 баксов. Даже подумать не мог, что когда-то влезу в такое Г****. Они тупо заблочили мой акк сразу после пополнения. Я даже ни одной сделки заключить не успел! Знакомый посоветовал обратиться в wa.me, сказал что ему ребята помогли вернуть деньги. Благо хоть квитанцию о переводе сохранил. Подам заявку, надеюсь помогут!!!!
8 months ago
Матвей
Читаю отзывы на сайтах и всех так хвалят эту контору. Я лично не могу вывести деньги и все. Меня водят за нос уже 2 недели. Не дают и все. А отзывы все заказные, чтобы больше людей велось на все это!!!!!Самый обычный развод, не верьте ни единому их слову!!!!!
8 months ago
Валерия
Мое сотрудничество с Esperio началось недавно и за этот короткий промежуток времени я поняла, что столкнулась с лохотроном(((( Жаль, что я вовремя на задумалась об обещанных этих бонусах, что ни одна солидная компания не позволит себе платить такие деньги. Бонусы поступили на счет, все четко. А делает это знаете для чего? Чтобы требовать потом деньги за вывод. Когда я подала заявку, мне сказали, что бонусные и основыне деньги якобы перемешались и чтобы их вывести нужно внести на счет еще 800 баксов. Я сказала пускай забирают свои деньги обратно и вернут мои, на что мне сказали такова политика и сделать они ничего не могут…..Обидно, развели как лохушку((((
8 months ago

thank you very much

kzkazhig 09.03.2023
Thanks, I've been looking for this for a long time
<< 55 | 56 | 57 | 58 | 59 >>

Přidat nový příspěvek