Od herních mechanismů k vidinám budoucnosti

Rád bych se tímto článkem zabýval otázkou herních mechanismů na poli historie, po současnost až do vizí blízké budoucnosti. Raketový vývoj herního světa je hnací silou všem vývojářům a posun v konceptu tohoto média je bezpochyby ohromný. Stačí vzpomenout na první kousky, které byly pouhými pohyblivými kostičkami na jednobarevném poli odstrkující kostičky jiné, zatímco o několik desítek let později máme k dispozici dokonale propracované osoby vyvolávající pocity viny při akcích jím ubližujícím. Pravdou je, že ačkoliv se to nezdá, léta vývoje her plynou neskutečně rychle a tvoří čím dál tím větší historickou základnu. Mechanismy, které neměly s realitou pramálo společného, přesto vykouzlily jiskru v oku tehdejších hráčů, oproti dnešku, který balancuje na pokraji virtuální reality a v oku zatlačuje slzy při vypjatých situacích, kterým věříme, to je onen vývoj.

Pamatuji na dobu, kdy nebyly samozřejmostí her filmové sekvence, animace či jiné doplňky a šlo spíše o syrový zážitek. Tato záležitost vnikla do tohoto světa pomalu, nenápadně, ale intenzivně se rozrostla do gigantických rozměrů. Ze skromného intra k animacím mezi úrovněmi až po rozsáhlá filmová díla několikahodinových stopáží. Fascinoval mě pocit, když po ukončené misi naskočila akční pasáž v animaci a já byl odměněn za dobře vykonanou práci. S chutí jsem pak pozoroval posun v ději a sklenkou limonády konečně svlažil vyprahlá hráčská ústa. Dobře zvolený poměr filmečků a akce byl pak uměleckým dílem na poli každého mého oblíbeného titulu. Tyto sekvence vtahovaly do děje a vytvářely ten krásný pocit, že hrajete film.

Vývoj moderních technologií posunul oblast animací o kus výše. Začaly se objevovat, krátké sekvence přímo uprostřed herního dění, vznikly qucik-time events, které se staly součástí napínavých příběhů a v titulech s dalšími a dalšími díly, snad i povinností. Šlo o moment, kdy přijdou vývojáři s něčím novým a hráči už si nedovedou představit absenci tohoto prvku v pokračování jejich oblíbené hry.  Obecná filmovost her měla tedy připravenou půdu a tato vlastnost se stala jejich nedílnou součástí. 

Další podstatnou evoluční změnu prodělal systém zdraví herní postavy. Starší tituly běžně využívaly princip lékárniček či jiných léčivých metod (elixíry, jídlo, voda), kdy jste museli velmi bedlivě sledovat zdravotní stav Vaší postavy a hledání medikamentů bylo ryzí nutností. Pamatuji si na velmi silný zážitek při hraní Dungeon Masteru II, kdy měl hráč na začátku několik herních postav, za které hrál, jejich zdraví pak postupně sláblo při konfliktech a soubojích, až došlo k smrti a Vy pokračovali hrou postupně s menším a menším počtem postav, což byl to děj nevratný. Bylo Vám pak líto každé zbytečné smrti, kterou nešlo vzít zpět. S postupem času v této kategorii došlo k velkým kompromisům a stala se velmi benevolentní. Hráči stačil odpočinek v klidném místě hry k doplnění zdravotního stavu na maximum či po každém souboji počkat na znovuzrození postav.

Doplňování zdraví při schování se za rohem mělo zajímavý vývoj. Zatímco na počátku byla tato vlastnost blízká pouze při nastavování nejlehčích obtížností, tak dnes je u většiny her naprostým standardem. Hráčský svět zlenivěl na úkor zábavy. Osobně nemám problém s doplňováním zdraví a zvýšením adrenalinových herních mechanismů, které vedou k trendu hrát rychle, pro zábavu, bez vzteku a s pohodou věčně nabité životní síly. Raději ovšem vidím možnost velké škály nastavení obtížnosti vůči konečnému výsledku poměru výzva vs. zábava. Velice pozitivní mechanismus zdraví byl naposledy k vidění u herního skvostu Wolfenstein New Order, kdy došlo k příjemné kombinaci doplňování životní síly a systému lékárniček. Zdraví se v klidu doplnilo jen do určité procentuální hranice, přes kterou bylo vždy možné se dostat jen pomocí nějakého medikamentu.

V poslední době vyšlo několik titulů, které posouvají herní mechanismy dále, a proto bych se o nich rád zmínil. Před nedávnem jsem netrpělivě vyhlížel hru z mého oblíbeného světa a to Alien: Isolation. Po shlédnutí videí, kde monitorem ozářené obličeje se sluchátky vytvářely klasické teatrální americké vyděšené infarktové kreace hodné hollywoodských trháků, jsem nevěděl, co jsi mám myslet. Předně nejsem po určitých zkušenostech příznivce a vyhledávač hororových titulů a hlavně jsem netušil, jak bude celá tato hra fungovat. Jak bylo později příjemné mé překvapení. Když odbočím a vzpomenu na moment totálního zděšení  u nehororové hry Thief 4, kdy při pohledu do klíčové dírky sanatoria bafne oko jiné postavy z druhé strany a Vy kontrolujete barvu podkladu svého sedáku společně s krevním tlakem, nebo vzpomenu na hru F.E.A.R. , kde jsem po deseti minutách využil odinstalace po seznámení se nemilou holčičkou, tak si uvědomuji, že hraní her s dlaní přes oči poměrně kazí můj zážitek. K novému Alienovi jsem tedy přistupoval s velkým respektem.

Vývojáři radili hrát hru po tmě se sluchátky na uších a tak bylo pro mne vždy důležité dostatečné osvětlení a téměř ztlumený zvuk. Pocit nejistoty přecházející v strach mě provázely v první hodině hraní a s příchodem onoho prvotního kontaktu se slizkým spolubydlícím na vesmírné stanici Sevastopol, jsem pochopil, že nejde samoúčelně bafací titul.

Abych nesešel z cesty, musím, ač nerad odbočit od tezí nad hutnými hororovými atmosférami a zhodnotit spíše herní mechanismus této skvělé hry. Naprosto mě po několika hodinách hraní fascinovalo, když pominu princip naháněné zvěře, že titul těží veškerou hráčskou aktivitu z činností, které bývají v jiných hrách pouhou doplňkovou záležitostí. Všechno to přemosťování, hackování, spouštění různých generátorů a jiných technikálií, je radostí a slastí, protože působí, ve spojení s přitažlivým grafickým kabátem, věrohodně a zábavně. Pokaždé, když vezmete do ruky nějaký nový předmět je propracovaný do nejmenšího detailu a vy se jím kocháte. Nepotřebujete střílet, zabíjet ani ničit, i když Vás to ve hře také čeká, ovšem paradoxně jako doplněk.

Dalším titulem, který bych rád zmínil z hlediska netradičních herních mechanismů, je adventurní simulátor chůze The vanishing of Ethan Carter. Znáte sny, při kterých se procházíte prázdnou krajinou, která je Vám povědomá a Vy máte takový zvláštní pocit nejistoty a fascinace, tak si zahrajte tuto záležitost. Okouzleni prostředím budete melancholicky rozjímat nad krásami prostředí a bude Vás bavit objevovat nové lokace a kochat se jejími propracovanými detaily. Když opomeneme vyšetřování vražd a lehce hororový nádech s občasným bafnutím, jde o velice zajímavý titul na poli herních mechanismů. Procházka novým prostředím je jistě zajímavou záležitostí a takto by hry mohly nabízet nová dobrodružství, která budou tak trochu o něčem jiném, než jsme doposud znali.

Záměrně jsem vybral výše uvedené tituly, abych navázal na mé vidiny budoucnosti. Pokud vezmeme v potaz fakt, že hry v současné době spíše simulují činnosti, které bychom za normálních okolností nemohli dělat, bylo by velmi osvěžující vyzkoušet si ve hrách aktivity nám daleko bližší a navázat tak na možnou podobu virtuální reality. Představme si hru, která nám nabídne svět, ve kterém se pohybujeme, s tím, že si vyzkoušíme různé druhy interakce s prostředím, zaměstnáním nebo jiným běžným produktem dnešní doby.  Vše bude v krásném kabátku, oku lahodícím a my si budeme užívat jako v již zmíněných hrách. Mám jednu vidinu…

H.R.A.

Spustíte hru, objeví se krátké intro a naskočí menu. Při spuštění nové hry začne vše velmi filmově. Běží titulky, první pohledy na okolí Vás z grafického hlediska fascinují, kamera se přesouvá z leteckého pohledu plynule do jednoho domu, kde zvoní budík. Titulky stále běží a Vy zjišťujete, že již můžete ovládat hru a tak z pohledu ležící osoby zamačkáváte nepříjemný zvuk přístroje a vstáváte. Je všední den a čas jít do práce. Po domě je spousty indicií, které Vás seznámí s Vámi jako postavou, s Vaší rodinou, prací a tak trochu s dějem. Uvaříte si snídani (vše je interaktivní) a pustíte si k tomu ranní zprávy, dozvídáte se tím o okolním světě, který Vás čeká. Po vydatném prvním jídle je čas odjet do práce. Samozřejmostí bude vybrat si, zda jít pěšky a riskovat pozdní příchod nebo jet autem, taxíkem či autobusem.

V práci se pozdravíme s kolegy, v rozhovorech se rozklíčují Vaše činnosti a pracovní aktivity a jdete do své kanceláře, kde na Vás čeká stůl plný úkolů, počítač plný mailů a telefon blikající, aby upozornil na desítky nepřijatých hovorů. Ponoříte se do Vašeho dne. Porady, schůzky, telefonáty, maily, jsou samozřejmostí a nevíte, kam dřív skočit, do doby než Vás čeká osudný telefonát…

Přístroj zvoní, Vy zvedáte sluchátko a dozvídáte se, že Vám unesli dceru a žádají výkupné. Právě se Vám otočil svět. Únosce požaduje, abyste pro něj vykonal nějakou nečistou prácičku, např. stáhl citlivá data z počítače Vašeho šéfa. Uděláte cokoliv, proto jdete získat ona data, ale jste chycen při činu. Zadrží Vás ochranka, nesmíte nic prozradit a navíc musíte vyhovět únosci. Začne tedy honička s ostrahou,  policií, maraton schovávání, převleků a nejrůznějších akčních pasáží.

Připadáte si jako Harrison Ford či Liam Neeson? Je to klidně možné, protože když pomineme vynikajícího Uprchlíka a vezmeme v potaz béčkoidní tvorbu trilerů Taken (nicméně na jedno zkouknutí  dobrý film), tak v herním průmyslu by se jednalo o nově nastavený herní žánr, který by jistě zaujal vyšší pozici než na poli filmového klišé. Samozřejmostí by ovšem muselo být kvalitní zpracování hry, aby nepropadla do hlubin zapomnění.

Takových pokusů na bázi filmové předlohy s dobrým zpracováním by bylo mnoho. Větvení zápletky a příběhů jest neomezené a nápadům se meze nekladou. Ostatně epizodické hry jsou velmi populární a myslím, že svoji oblibu si získaly. Jak osvěžující bylo např. Walking dead. Dejme těmto hrám grafický punc áčkových titulů a nechme prokouknout všem zdánlivě vedlejším aktivitám. Inspirujme se novým Alienem v kráse přístrojů virtuálního světa a dovolme krajině Ethana Cartera, aby nás pohltila a my se chtěli jen procházet, přidejme špetku napětí v zákeřně vyvíjející se zápletce a podávejme jako nový obzor pro vidinu budoucnosti. Dobrou chuť. 

 

Diskusní téma: Od herních mechanismů k vidinám budoucnosti

loli girl

SsaneDem 26.03.2021
loli girl PT¦¦¦HC C¦¦¦P offline forum

===>>> https://biturl.top/BnIVna <<<===

qjaxzsrudkam

dnknwevh 26.03.2021
essays free https://getessaypro.com/# - essays definition
scholarships essay samples
sample essays for college <a href=https://getessaypro.com/>essay on help</a> how to write an essay for college application

kqkrqhxciaau

ojovlxkq 25.03.2021
buying cialis online reviews https://cialisusy.com/ - when does cialis go generic
cialis super active
tadalafil liquid [url=https://cialisusy.com/]cialis walmart[/url] buy cialis online reviews

Узнай к чему снится и народные приметы

JuliusKar 24.03.2021
Согласно статистике любой 3-ий с этих, кто именно стремился без помощи других применять колдовство, пострадали провал. Сопряжено данное со этим, то что с целью формирования сконцентрированного влияния, следует владеть необходимым резервом индивидуальной энергетики. Ко огорчению, никак не все без исключения общество с натуры довольно сформированы во данном проекте, но для того чтобы сформировать волшебные возможности необходимо достаточно периода.
[url=https://psy-magic.org/sonnik/]приснилась[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/973-k-chemu-snyatsya-zmei.html]сон змея[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/977-k-chemu-snitsya-ryba.html]к чему снится ловить рыбу[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1009-k-chemu-snyatsya-mesyachnye.html]сонник месячные во сне[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/972-k-chemu-snitsya-beremennost.html]сонник беременность своя[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1051-k-chemu-snyatsya-pomidory.html]к чему снятся помидоры[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1006-k-chemu-snyatsya-muhi.html]мухи сонник[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/970-k-chemu-snyatsya-griby.html]сонник грибы[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1512-k-chemu-snitsja-obkakatsja.html]к чему снится обосраться[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/981-k-chemu-snitsya-svadba.html]к чему снится свадьба чужая[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/971-k-chemu-snitsya-sneg.html]снег во сне к чему снится[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1187-k-chemu-snjatsja-zhuki.html]сонник жуки[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/974-k-chemu-snitsya-pozhar.html]сон пожар[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1206-k-chemu-snitsja-tualet.html]сонник туалет[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/999-k-chemu-snyatsya-yabloki.html]сонник яблоки[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1050-k-chemu-snitsya-poceluy.html]целоваться во сне с мужчиной[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/985-k-chemu-snitsya-kladbische.html]приснилось кладбище[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1041-k-chemu-snitsya-hleb.html]к чему снится хлеб[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1087-k-chemu-snyatsya-schenki.html]к чему снятся щенки маленькие женщине[/url]
[url=https://psy-magic.org/sonnik/1035-k-chemu-snitsya-navodnenie.html]к чему снится наводнение[/url]

What label do you like? Mojoheadz records is a Gorgeous!

WellDwelryfaf 22.03.2021
MojoHeadz records https://www.labelradar.com/labels/mojoheadz/portal Experimentation is something MOJOHEADZ Records, thrives on. Although primarily recognised as a electronic dance music label, MOJOHEADZ refuses to stick within the template that comes with that.Check this reviews...

скачать игры через торрент гта - games9.ru

KaszodCah 21.03.2021
Времена идут, а люди как играли, так и играют по сей день в азартные игры. Огромное количество людей наслаждаются играми на любой вкус. Загрузить torrent игры вы можете в эти дни почти на любом ресурсе. Но где же скачать такие игры, которые будут надёжные и без вирусов?

На games9.ru реально найти библиотеку новых игр любого жанра. В разделе ожидаемых игр любой человек сможет просмотреть ассортимент игр, которые скоро появятся. Огромный процент юзеров сейчас в разном возрасте играет в известные игры. На ресурсе вы можете скачать игры с отличным HD. Формат игр как правило разный, много интересных игр распределено на портале по жанру, вы можете перейти и скачать любую игру.

Скачать для ПК игры вы можете в целом быстро даже при слабеньком интернете. Спортивные и шутеры уже стали очень крутыми играми, online игры и музыкальные размещены на портале. Вы можете найти необычные игры, которые смогут заинтересовать Вас, и вы сможете играть в них на ПК.

На веб-странице [url=https://games9.ru/]игры на русском языке скачать торрент[/url] числятся многообразные игры, которые представлены для мужчин и женщин в разном возрасте. Пользователь не сможет разочароваться в играх, так как они проверенные и надёжные, скрытых exe файлов в играх нет. Вы можете играть в понравившиеся игры вне зависимости от того, парень вы или девушка.

Все игры делятся по категориям, вам не нужно беспокоиться, что какие-то игры будут по ошибке добавлены в другой раздел. На ресурс добавлены оригинальные версии игр и вам не нужно будет волноваться о том, что часть игр будет битая. Все архивы проверенные и не содержат вирусной информации.

На ресурсе [url=https://games9.ru/]игры для слабых пк скачать через торрент[/url] также есть опция фильтровать игры по годам. Если вы желаете найти и сохранить какую-то новую игру для своего компа, нет проблем. На веб-сайте многие подбирают игры 2017 года и с удовольствием играют в них. Несмотря на не маленький размер GB, многим интересно играть в следующие игры, как: Godfall (2020); Lost Ark (2019); Crossout (2017) и многие другие.

На портале мемберам доступно много прикольных игр в разном количестве. Каждый человек сможет выбрать для себя игру по параметрам своего ПК. Загрузить игры на torrent можно бесплатно, вам не нужно ни за что платить. Сегодня также очень популярны новые игры, это и Domina; и интересная игра Skinwalkers.

Надо отметить, что на games9.ru большой ассортимент интересных игр, где скачать игру по жанру не составит труда. Если вы хотите найти игру под свой по параметрам ноутбук и взять его в дорогу, то переходите скорее на сайт. В последние месяцы 2021 года было добавлено большое количество крутых логических игр и дра

ajpnnkrterag

inifnlyx 21.03.2021
dissertation titles https://dissertationlines.com/ - example of dissertation
dissertation for masters
master degree dissertation <a href=https://dissertationlines.com/#>search dissertations</a> how long are dissertations

Круто + за пост

DarrellPet 21.03.2021
Годнота

Работа Красноярск

RogerCaw 20.03.2021
<a href=https://www.instagram.com/rabkras24/>Работа Красноярск</a>

????, ??? ????? ?????????

Mieshadex 18.03.2021
????????? ?????????????? ???????? ??? ????, ????? ???????? ? ???? ???????? ? ???????????? ???????????? ? ???????. ? ???? ??????? ??? ?????? ????? ?????? ?? Promokodex.ru ?? ??????? ????? ?????????? [url=https://1-mecto.ru]??????? ????????[/url] ??? ?????????? ????????? ??????. ????????, ??? ????? ???, ? ??????? ??????????? ?????? ?? ???????????? ?????.
<< 171 | 172 | 173 | 174 | 175 >>

Přidat nový příspěvek